« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Na sljedećim likovima možete pristupiti:
e-Dnevnik za učenike i roditelje
U sklopu Erasmus+ projekta naše škole „Vitamin Ce(ntar)-osnaži s(v)e, socijalna pedagoginja škole, Tea Juretić sudjelovala je od 2. do 6. 4. na job shadowing aktivnosti ni više ni manje nego u- Latviji. Job shadowing uključuje promatranje tuđeg rada sa ciljem učenja i stvaranja ideja za poboljšanje vlastite prakse i prakse škole. Škola koja je na jedan topao način ugostila našu socijalnu pedagoginju nalazi se u gradu Jūrmala, odmah pored glavnog grad Rige. Osnovna škola zove se Vaivaru pamatskola te se nalazi okružena visokim, gustim stablima i samo dvije minute hoda od pješčane plaže.
Latvijske osnovne škole imaju devet razreda pa tako učenici završavaju osnovno obrazovanje s otprilike petnaest-šesnaest godina. Ova osnovna škola je vrlo slična OŠ Centar po atmosferi, veličini i ozračju punom topline. Razredna nastava ima dvije učiteljice te po potrebi osobne pomoćnike za djecu s teškoćama u razvoju. Svaki razred ima svoje ime koje je najčešće nekako povezano s prirodom pa tako strauti znači „potoci“, a bruklenes“ znači „brusnice“. Jako se njeguje povezivanje s prirodom i okolišem.
Na nastavi Tjelesne kulture izlaze van bez obzira na vremenske uvjete te se djeca jako vesele svakom izlasku na zrak. Isto tako postoji vanjska učionica koja se često koristi u toplijim danima. Neki učenici u školu dolaze biciklama.
U većini razreda učenici imaju svoje mapice gdje spremaju školske radove, a učenici koji teže savladavaju redovni program nalaze se u posebnim razredima unutar kojih imaju naglašene kreativne aktivnosti i domaćinstvo. Učenici tih razreda (ukupno dva u cijeloj školi) pokazali su se kao izvrsni u pletenju. Isto tako redovne predmete uče tempom koji odgovara njihovoj teškoći. Dostupna im je „terapija pijeskom“ koja razvija kreativnost, ali ima i smirujući efekt, posebice ako podloga mijenja svjetla kao što je prikazano na slici.
Kao i kod nas, djeca s teškoćama u razvoju koja uspjevaju pratiti redovan program polaze redovne razrede te su u potpunosti integrirani. Ukoliko zbog velikih poteškoća u ponašanju nisu u mogućnosti pratiti nastavu ista im je osigurana kod kuće. Zanimljiv je podatak da se kao škola trude imati što više mjera pohvala, nagrada i poticanja za razliku od kazni. Jedna od poticajnih mjera za sve učenika jest „pizza s ravnateljicom“ te na kraju svakog mjeseca najbolji učenici svakog razreda odlaze na pizzu s ravnateljicom. Na tom druženju razgovaraju o dobrobiti i napretku škole, posebice iz kuta gledišta samih učenika. Svaki razred ima svoja pravila po kojem se bira učenik koji taj mjesec odlazi na pizzu, a najčešće su to stavke poput pomoć drugima, sudjelovanje na nastavi i sl.
Može se reći da je Latvija izrazito zanimljiva država sa svojom specifičnom arhitekturom i bogatom prirodom. Sama Jūrmala ima 32 kilometra obale uz Baltičko more. Poznato je ljetovalište Sjeverne Europe. Ima savršen spoj šumovitog, morskog i riječnog okoliša. Bogata je i tradicijskom kulturom koju njeguju od malih nogu čemu je svjedočila socijalna pedagoginja gledavši nastupe mladih KUD-ova.