„Čitanjem do sebe“ suradnički je školski projekt poticanja razvoja socio-emocionalnih kompetencija učenika razredne nastave. Projekt je osmišljen kao program univerzalne prevencije, a pokrenule su ga OŠ Gornja Vežica (Rijeka), OŠ Drago Gervais (Brešca) te OŠ Ivana Rabljanina (Rab). Polako se projektu pridružuje sve više škola, a od školske 2025./2026. uključena je i OŠ Centar s učenicima drugog i trećeg razreda.

Opći cilj je poticanje razvoja socio- emocionalnih kompetencija učenika u svrhu prevencije teškoća mentalnog zdravlja. Korištenjem terapeutskih priča i drugih sadržaja potičemo razvoj: samoregulacije (prepoznavanje i kontrola emocija) socijalnih vještina (komunikacijske vještine, asertivnost, vještine rješavanja problema), čitalačke pismenosti mašte, kreativnog i kritičkog mišljenja. Osmišljeno je da se kroz sedam radionica obrađuju osjećaji straha, tuge, ljutnje, sreća, odgovornost, asertivnost i empatija.

U prvom obrazovnom razdoblju učenici su s knjižničarkom, socijalnom pedagoginjom te razrednim učiteljicama čitali  slikovnice na temu straha, tuge i ljutnje. Naučili su tehnike nošenja s ljutnjom, kako se utješiti kad su tužni ili što činiti kod osjećaja  velikog straha.

Nadalje, učenicima je naglašeno  da su sve emocije dobrodošle i koliko je važan način  na koji iste izražavamo.

Tea Juretić, stručna suradnica

Skip to content